kevin mitnick death

Kevin David Mitnick پر آوازه ترین هکر دهه های اخیر در سن 59 سالگی درگذشت

کوین میتنیک، یک هکر اصلاح‌شده که زمانی یکی از تحت تعقیب‌ترین مجرمان رایانه‌ای در ایالات متحده بود، بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه توسط یک شرکت آموزش امنیت سایبری که او یکی از بنیانگذاران آن بود و یک خانه تشییع جنازه در لاس وگاس به اشتراک گذاشته شد، روز یکشنبه درگذشت. او 59 سال داشت.

مرگ او توسط کتی واتمن، سخنگوی شرکت آموزشی KnowBe4 تایید شد.

علت آن عوارض ناشی از سرطان پانکراس بود. به گفته کلیسای بزرگ و گورستان یادبود کینگ دیوید در لاس وگاس، او پس از تشخیص بیش از یک سال پیش، تحت درمان در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ بوده است.

او پس از گذراندن دوران زندان به دلیل نفوذ و دستکاری در شبکه های کامپیوتری شرکت ها، در سال 2000 آزاد شد و کار جدیدی را به عنوان مشاور امنیتی، نویسنده و سخنران عمومی آغاز کرد.

آقای میتنیک بیشتر به خاطر جنایتی که در دهه 1990 انجام شد، شناخته شد که شامل سرقت هزاران فایل داده و شماره کارت اعتباری از رایانه های سراسر کشور بود. او از مهارت‌های خود برای ورود به شبکه‌های تلفن و تلفن همراه کشور، تخریب سیستم‌های کامپیوتری دولتی، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

kevin mitnick cyber eagle team

بازرسان در آن زمان او را «تحت تعقیب‌ترین» هکر رایانه‌ای در جهان معرفی کردند.

در سال 1995، پس از بیش از دو سال تعقیب و گریز، آقای میتنیک توسط F.B.I دستگیر شد. و به اتهام استفاده غیرقانونی از دستگاه دسترسی تلفنی و کلاهبرداری رایانه ای. او گفته است که به اسرار تجاری شرکتی به ارزش میلیون ها دلار دسترسی داشته است. کنت واکر، دستیار سابق دادستان ایالات متحده در سانفرانسیسکو، در آن زمان گفت: او یک تهدید بسیار بزرگ بود.

در سال 1998، در حالی که آقای میتنیک در انتظار صدور حکم بود، گروهی از حامیان وب سایت نیویورک تایمز را برای چند ساعت کنترل کردند و مجبور به تعطیلی آن شدند.

سال بعد، آقای میتنیک به عنوان بخشی از توافق با دادستان به کلاهبرداری رایانه ای و سیمی اعتراف کرد و به 46 ماه زندان محکوم شد. وی همچنین به مدت سه سال پس از آزادی از استفاده از رایانه یا تلفن همراه بدون اجازه افسر آزمایشی خود منع شد.

آقای میتنیک در لس آنجلس به عنوان تنها فرزند از والدین مطلقه بزرگ شد. طبق کتاب خاطراتش در سال 2011، “شبح در سیم“، او مرتب حرکت می کرد و چیزی شبیه به یک فرد تنها بود و در مورد ترفندهای جادویی مطالعه می کرد.

kevin mitnick death - persian cyber eagle

در سن 12 سالگی، آقای میتنیک فهمید که چگونه با استفاده از یک کارت پانچ 15 دلاری و بلیط های خالی ماهیگیری از زباله دانی چگونه آزادانه سوار اتوبوس شود، و در دبیرستان وسواس زیادی نسبت به عملکرد داخلی کلیدها و مدارهای تلفن پیدا کرد. شرکت ها
انتخاب سر دبیر
آیا می خواهید به دوستان پردار کمک کنید تا گرما را شکست دهند؟ یک حمام پرنده بگیرید.
چرا 488 گلدن رتریور در اسکاتلند جمع شدند؟
یک گاو، یک شتر و یک فنچ در فضا منفجر شدند. چه خبره؟
رد شدن از تبلیغات

در 17 سالگی، او در حال نقب زدن به سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌های مختلف بود و در نهایت برای اولین بار با مقامات برای آن فعالیت‌ها برخورد کرد. این آغاز یک دهه بازی موش و گربه با مجریان قانون بود.

آقای میتنیک در خاطرات خود بسیاری از اتهامات وارد شده علیه خود را مورد مناقشه قرار داد، از جمله اینکه او به سیستم های کامپیوتری دولتی نفوذ کرده است.

آقای میتنیک همچنین مدعی شد که شماره کارت اعتباری را که در جستجوی کد به دست آورده است نادیده گرفته است. هر کسی که عاشق بازی شطرنج است می داند که برای شکست دادن حریف کافی است. لازم نیست پادشاهی او را غارت کنید یا دارایی هایش را تصاحب کنید تا ارزش آن را داشته باشید.»

بر اساس آگهی ترحیم منتشر شده توسط دفتر تشییع جنازه، بازماندگان شامل همسر آقای میتنیک، کیمبرلی میتنیک است که اولین فرزندشان را باردار است.

مراسم ترحیم کامل در راه است.

منبع خبر

دلیل بازگشت وجه