نقشه راه امنیت سایبری

راهنمای کامل ورود به دنیای امنیت و تست نفوذ قانونی

سلام ، خوش اومدی

توی این راهنما قرار هست راه ورود به دنیای امنیت سایبری رو پیدا کنی و دیگه سردرگم نباشی و مستقیم به سمت هدفت قدم برداری.

این راهنما برای شروع و ورود به دنیای امنیت سایبری هست و اگه این مرحله رو گذروندی باید به مرحله بعد بری و نقشه اختصاصی خودت رو ادامه بدی. پس به آخر همین صفحه برو و وارد یکی از مراحل بعدی شو.

گام اول

اصلا امنیت سایبری چیه؟

امنیت سایبری اصطلاحی هست که فارغ از معنای لغوی مفهوم بزرگتری در کشور ما داره، درواقع در کشور ما به دلایل مختلف بصورت کلی امنیت سایبری به دو بحث امنیت و نفوذ در حوزه کامپیوتر، فناوری و … گفته میشه. درواقع اگه قرار هست متخصص امنیت سایبری بشی یا متخصص تست نفوذ اخلاقی کلاه سفید که آسیب های امنیتی سیستم ها رو میشناسه یا یک باگ هانتر (شکارچی حفره های امنیتی) یا اینکه می خوای وارد حوزه شناسائی جرائم سایبری و ….. بشی در هر صورت شروع راه اینجاست.

حالا گام اول باید چیکار کنم؟

در اولین گام مهمترین چیزی که شما باید داشته باشید علاقه، پشتکار، صبر هست.

اگر فرد صبوری در مسیر یادگیری نیستی

اگر برای یادگیری پشتکار و سخت کوشی نداری

اگر علاقه ای نداری و بخاطر تلافی و انتقام یا … اومدی

رک بهت میگم … ادامه نده ….

اما اگه خلاف اینارو توی خودت میبینی پس میتونی با قدرت شروع کنی و توی دنیای نامحدود سایبری پیشرفت کنی و به موفقیت برسی

گام دوم

حالا دیگه وقتشه بریم سراغ یادگیری

فرض شروع ما برای شما این هست که با کامپیوتر بصورت عمومی آشنایی دارید، یعنی با ویندوز میتونی کار کنی، از مرورگر میتونی استفاده کنی، جسنجو و دانلود کنی، نرم افزارهای معروف رو میشناسی و میتونی نصب و حذف کنی و خلاصه بصورت عمومی با کامپیوتر آشنایی داری، پس مستقیم میریم سراغ اصل مطلب.

اگه چیزایی که گفته شد رو نمیدونی بهتره دوره ICDL رو بگذرونی و مقدمات کار با کامپیوتر رو یاد بگیری. البته از دوره ICDL فقط 30% برات کافیه و بخش آموزش نرم افزارهای مایکروسافت آفیس نیازی نیست درگیرش بشی.

شبکه های کامپیوتری

کل دنیای سایبری براساس یک سری قوانین واصول با هم در ارتباط هستند و این مهمترین و اولین چیزیه که شما باید یاد بگیرید

اولین دانشی که شما باید فرا بگیرید برای ورود به دنیای امنیت سایبری یادگیری شبکه های کامپیوتری هست که خیلی بزرگه اما چیزی که شما برای شروع احتیاج دارید دوره نتورک پلاس هست که عصاره شبکه و درواقع مبانی و اساس مفاهیم اصلی شبکه هست.

توی دوره +Network شما مفاهیم اصلی شبکه و مباحث پایه مورد نیاز رو یاد میگیرید.مهم نیست قراره به کدوم مسیر تخصصی برید، شبکه رو باااید یاد بگیری.

نکته!

هرچی شما توی مباحث شبکه عمیق تر بشید قطعا قوی تر خواهید بود. اما لزومی نداره همین اول مسیر درگیر حجم زیادی از مباحث شبکه بشید، پس با دوره نتورک پلاس شروع میکنید و در آینده بهتون میگم کجا باید تخصصی تر وارد بشید.

گام سوم

لینوکس پایه (Linux Essential)

بعد از یادگیری شبکه حالا وقتشه مهمترین سیستم عاملی که رقیب ویندوز هست و تقریبا تمام سرورهای دنیا از اون استفاده میکنند بصورت پایه ای یاد بگیری. دوره linux essential یک دوره پایه ای لینوکس هست.

دوره لینوکس پایه (linux essential) به شما مبانی و پایه سیستم عامل لینوکس و دستوراتش رو آموزش می دهد و شما را با یکی از بزرگترین سیستم عامل های دنیا آشنا میکند.

خب تا الان چی یاد گرفتم ؟

تا اینجای کار شما شبکه پایه و لینوکس پایه رو یاد گرفتی. هردو اینها بعدا نیاز به ارتقا به سطح بالاتر دارن اما فعلا همین اندازه برای ادامه راه کافیه.

نکته 1

شما می توانید دوره شبکه پایه و لینوکس پایه را همزمان با هم آموزش ببینید، چون هیچ کدام پیش نیاز دیگری نیست.

نکته 2

دوره لینوکسی که ما ارائه میکنیم بصورت پکیج در دوبخش لینوکس پایه و لینوکس برای امنیت آموزش داده شده است و یک دوره کامل می باشد.

گام آخر

حالا دیگه وقتشه

مهمترین دوره ای که باید در شروع کار بگذرونید دوره جامع نفوذ قانونمند هست با نام CEH یا دوره +Security

 

دوره جامع CEH یک دوره بزرگ هست که کتاب اون نزدیک به 3000 صفحه آموزش و محتوا را شامل می باشد. در این دوره شما با تمامی بخش های مختلف امنیت سایبری آشنا می شوید بصورتی که هر بخش از پایه آموزش داده شده است و از هر بخش درصدی وجود دارد که باعث میشه شما بعد از گذروندن این دوره با تمام بخش های امنیت سایبری آشنا بشید و شاخه تخصصی و علاقه خودتون رو انتخاب کنید و در ادامه راه تخصصی و با هدف متمرکز تر پیش برید.

نکته 1

دوره CEH یک دوره جامع هست که فیلدهای مختلف امنیت سایبری رو از پایه آموزش میده اما نه تا صد در صد. چون هدف دوره آشنایی با شاخه های مختلف و متمرکز شدن روی علاقه خودتون در ادامه مسیر می باشد. این دروه درواقع به شما تست نفوذ قانونی رو آموزش میده.

نکته 2

دوره +Security یک دوره تقریبا جامع درباره امنیت شبکه ، آشنایی با مخاطرات، اصطلاحات و مفاهیم متنوع می باشد که به عنوان یک دوره پایه برای ورود به دنیای امنیت سایبری نیاز می باشد.

اینجا یک مرحله جانبی هم وجود داره که میتونی الان انجامش بدی یا اینکه اون رو به مسیر بعدی موکول کنی

برنامه نویسی

برنامه نویسی توانایی و هنری که در تمام بخش های مختلف امنیت سایبری به کار خواهد آمد. برای اتومات کردن کارها، نوشتن ابزارها، توانایی تحلیل و آشنا بودن با برنامه نویسی برای کشف و رفع آسیب پذیری امری مهم و نیاز است.

زبان های برنامه نویسی تعدد زیادی دارند اما زبان هایی که در حوزه امنیت و تست نفوذ کاربرد دارند معمولا مشخص هستند ، زبان هایی مثل پایتون ، سی پلاس پلاس ، جاوااسکریپت ، پی اچ پی و …..

در اینجا بهترین انتخاب برای شروع زبان آسان و بسیار قدرتمند پایتون هست، چون هم یادگیریش تقریبا ساده هست هم از لحاظ توانایی و قدرت جز برترین زبان های برنامه نویسی دنیا هست.

البته

اگه می خواید برنامه نویسی رو قورت بدید میتونید زبان مادر یعنی سی پلاس پلاس انتخاب کنید و یاد بگیرید.

خلاصه این نقشه راه و نتیجه نهایی

تا اینجای کار شما شبکه پایه ، لینوکس پایه ، دوره جامع CEH و شاید برنامه نویسی رو گذروندی. الان علاوه بر توانایی تست نفوذ قانونی و امنیت سایبری، شبکه رو میشناسی و با دستورات لینوکسی میتونی کار خودت رو راه بندازی و همچنین شاخه های بعدی برای تخصصی کار کردن رو میشناسی و میتونی وارد مسیری بشی که بیشتر علاقه داری و توی اون تخصصی مهارت کسب کنی. در مرحله بعد علاوه بر اینکه چیزهای جدیدی رو باید یاد بگیری باید مهارت شبکه ، برنامه نویسی ، لینوکس خودت رو هم ارتقا بدی که توی هر نقشه راه اختصاصی متناسب با اون موضوع و شاخه توضیح داده شده.

راستی حتما وبینار نقشه راه امنیت سایبری ما رو ببین

باکس آموزشی پیشنهادی ما

استفاده از دوره های آموزشی تیم CYBER EAGLE با ویژگی های زیر

آموزش از پایه

دوره های آموزشی ما در سطوح مختلف ارائه می شوند.یکی از این سطوح آموزش از پایه بدون هیچ پیش نیاز می باشد.

پشتیبانی دائم

تمامی دوره های ما پشتیبانی فنی و مشاوره ای رایگان و دائمی رو حتی بعد از پایان دوره توسط دانشجو شامل می شود.

آنلاین و آفلاین

تمامی دوره های ما به دو صورت کلاس های آنلاین و پکیج های دانلودی و آفلاین با محتوای مشابه ارائه می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، شرکت در دوره ها یا وقت مشاوره و نقشه راه خصوصی با پشتیبان تلگرام یا واتساپ 09217862736 ارتباط بگیرید

و حالا...

انتخاب مسیر بعدی

دلیل بازگشت وجه

 

اگه دوست داشتی

بچه های عقاب سایبری رو مهمون خودت کن

یه فنجون قهوه